Meie arendusprojekti lõppeesmärk
Meie projekti lõppeesmärk on VOSKi juurutamine koolis.
Soovime teha esimese väikese sammu digipöörde suunas. Ja
kuna kooli IT vahendid on ajale jalgu jäämas ning neid napib, leidsime endale
hetkel sobivaima lahenduse. Kaasame õpilaste nutiseadmeid õppetundides.
Arendusprojekti senine käik – mis on tänaseks läinud hästi?
Esimese tegevusena andsime kolleegidele teada meie
plaanist. Enamus kolleegidele mõte meeldis ja avaldasid soovi mõnes sellises
õppetunnis osaleda, kus õpetaja kasutab õpilaste nutiseadmeid. Need kolleegid,
keda olime plaaninud oma tegevusse kaasata, olid koheselt nõus proovima. Valiku
kolleegide hulgas tegime selle järgi, kui julgelt on keegi juba ITvahendeid
õppetunnis kasutanud.
Järgmisena viisime läbi küsitluse õpilaste seas nutiseadmete kohta. Küsitluses saime tagasisidet õpilaste nutiseadmete kohta (lauaarvuti, sülearvuti, nutitelefon, tahvelarvuti, interneti olemasolu) Küsitlusest selgus, et õpilastel on kõige rohkem nutitelefone. Meie 46 õpilasest ei oma 5 esimese kooliastme õpilast nutitelefoni (u 11% õpilaste koguarvust), kuid esialgu on plaanis kaasata pigem 3. kooliaste. Küsitluse läbiviimisel tekkis õpilaste seas huvi, kuidas õpetajad hakkavad tunnis nutitelefoni kasutama. Üks meeskonnaliige on etteplaanimata kasutanud õpilaste nutiseadmeid ja tulemus oli väga positiivne.
Järgmisena viisime läbi küsitluse õpilaste seas nutiseadmete kohta. Küsitluses saime tagasisidet õpilaste nutiseadmete kohta (lauaarvuti, sülearvuti, nutitelefon, tahvelarvuti, interneti olemasolu) Küsitlusest selgus, et õpilastel on kõige rohkem nutitelefone. Meie 46 õpilasest ei oma 5 esimese kooliastme õpilast nutitelefoni (u 11% õpilaste koguarvust), kuid esialgu on plaanis kaasata pigem 3. kooliaste. Küsitluse läbiviimisel tekkis õpilaste seas huvi, kuidas õpetajad hakkavad tunnis nutitelefoni kasutama. Üks meeskonnaliige on etteplaanimata kasutanud õpilaste nutiseadmeid ja tulemus oli väga positiivne.
Milliseid takistusi on tekkinud, mis ei ole läinud plaanipäraselt?
Olime plaaninud oma aega natuke valesti st liiga ruttu
tahtsime oma plaani ellu viia. Me ei arvestanud igapäevaste tegevustega ega
ootamatute olukordadega. Õpilaste küsitlusi ei saanud viia läbi ühel päeval
nagu mõte oli, vaid toimusid kolmel päeval. Õpetajaid, keda soovisime oma
tegevusse kaasata, ei olnud võimalik plaanitud ajal koolitada. Põhjus-
tunniplaani muutus kolleegi äraoleku tõttu.
Mida teeksime teisiti? Mida teeme edasi?
Järgmisel
korral plaaniks ajaressurssi. Tahtsime liiga kiiresti oma mõtet ellu viia.
Nüüd
ongi jäänud VOSKi kasutamine õppetundides ja õpilastelt tagasiside.
Kaaskolleegidel on võimalus tulla tundi vaatama, mis toimub, et võiksid ise ka
julgemalt digipöörde poole liikuda. Enamus kolleege toetavad meie tegutsemist
ning ootavad põnevusega meie ideid digipöörde läbiviimiseks. Need ideed
avaldame maikuu lõpus õppenõukogus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar