Muusika- ja arvutiõpetuse lõiming kasutades VOSK-i

VOSK-i tutvustamisel kaasõpetajatele saime kohese jah-sõna muusika- ja geograafiaõpetajalt. Lähemalt asja kaaludes ja läbi rääkides otsustasime muusika- ja arvutiõpetuse lõimingu teed minna, kasutades aktiivselt IT-seadmeid. Teemaks võtsime "Helid meie ümber" ja sihtgrupiks 4-6 klass põhjusel, et antud liitklass käib muusikatunnis korraga.

Eelnevalt olid lapsed juba helidemaailma põhjalikult käsitlenud ja tunnis valmistanud käepäraste vahenditega nutitelefonile kõlarid. Need nägid välja sellised ja töötasid üsna efektiivselt ning ka katkiminemist ei pidanud kartma, sest uue sai valmis üsna lihtsalt ja lühikese ajaga.

Maailma kõige odavam kõlarikomplekt!


Nn esimeses lõimingutunnis said lapsed ülesande lindstada õues erinevaid hääli ja teha ka pildid hääletekitamisest/-tekitajast. Kohe ilmnesid esimesed raskused: õpilastel oli keeruline leida hääli :) ja mõelda välja erinevaid mooduseid, kuidas erinevaid helisid ise tekitada. Suunamise ja juhendamise abil siiski saime hääled ja pildid masinatesse (nutitelefonidesse). Tund möödus mitte linnutiivul vaid korralikku lennukit kasutades.

Kust küll leida hääli?

Vau! Kui jalga killustikus liigutada, tekib heli!

Õpetaja esitatud näide õpilaste lemmikhelidest - tool kääksub niiiiiiiiiiii hästi!


1 kommentaar:

6.klass ütles ...

Tere Mõisaküla kool!
1. Teie blogi lugedes õppisime, et tuleb seada endale reaalsed eesmärgid ja tähtajad.
2. Olete loovalt lähenenud VOSK-i kasutamisele õppetundides ja ühendanud muusika- ja arvutiõpetuse. Mis veel peale selle ja Kahooti tuleb, oleks huvitav teada.
3. Kui 1/3 õpetajatest jõuab tähtajaks VOSK-i kasutada, siis on see väga tubli saavutus.
4. Soovime innukust alustatut jätkama!